D y s k o g r a f i a

 

CASTRUM DOLORIS - Staropolskie ceremonie pogrzebowe
Bornus Consort • Tempus • Chór Sarmacki im. G.G.Gorczyckiego
• Concerto Antemurale •  Orkiestra Czasów Zarazy

 

 

Polska muzyka sakralna XVII wieku: Psalm De profundis Macieja Wronowicza, "radosna" Missa Requiem Damiana Stachowicza, trzygłosowe Responsorium Libera "Kielcense" uzupełnione funeralnym chorałem jednogłosowym z Ksiąg Piotrkowskich (1599-1651) oraz Canzonami pogrzebowymi z polskich źródeł anonimowych. Wykonawcy: Bornus Consort, Kwartet Wokalny Tempus, Chór Sarmacki im. G.G.Gorczyckiego, Orkiestra Czasów Zarazy i Concerto Antemurale; kierownictwo muzyczne - Robert Pożarski. 

Koncert jest próbą przeniesienia we współczesne czasy pogrzebowych ceremonii, jakie ze szczególną pompa funebris odprawiano w kościołach XVII-wiecznej Rzeczpospolitej. Tu znajduje się >>> recenzja nagrania autorstwa Katarzyny Spurgjasz, a tu >>> recenzja z CD Reviews autorstwa Johanna van Veen

Koncert Castrum Doloris może być wykonany w pełnej formie wokalno-instrumentalnej

 a także w wersji chorałowej a'capella, gdzie Missa Requiem zaśpiewana jest według Graduale Petricoviense, a jedynymi instrumentami są kotły barokowe i kozły polskie.

Posłuchaj fragmentów utworów w pełnej wersji z orkiestrą:

1. Intrada a timpani

2. Psalmus De profundis

3. Psalmus Miserere

4. Canzona a tre

5. Introitus Requiem aeternam

6. Kyrie

7. Lectio beati Pauli ad Thessalonicenses

8. Graduale Requiem aeternam

9. Tractus Absolve Domine

10. Sequentia Dies irae

11. Evangelium secundum Iohannem

12. Offertorium Domine Iesu Christe

13. Sanctus

14. Agnus Dei

15. Communio Lux aeterna

16. Canzona a due

17. Responsorium adversum crucis Subvenite sancti Dei

18. Responsorium ad pedis dextris Qui Lazarum

19. Responsorium ad pedis sinistris Domine quando veneris

20. Responsorium ad humerum sinistrum Ne recorderis

21. Responsorium ad humerum dextrum Libera me

22. Antiphona In paradisum

23. Canticum Benedictus

24. Canzona a due supra Dobry Jezu