CASTRUM
DOLORIS - Staropolskie ceremonie pogrzebowe
Bornus Consort • Tempus •
Chór Sarmacki im. G.G.Gorczyckiego
• Concerto Antemurale • Orkiestra Czasów Zarazy
Polska muzyka sakralna XVII wieku: Psalm
De profundis Macieja Wronowicza, "radosna" Missa
Requiem Damiana Stachowicza, trzygłosowe Responsorium Libera
"Kielcense" uzupełnione funeralnym chorałem
jednogłosowym z Ksiąg Piotrkowskich (1599-1651) oraz
Canzonami pogrzebowymi z polskich źródeł anonimowych. Wykonawcy:
Bornus Consort, Kwartet Wokalny Tempus, Chór Sarmacki im. G.G.Gorczyckiego,
Orkiestra Czasów Zarazy i Concerto Antemurale; kierownictwo
muzyczne - Robert Pożarski.
Koncert jest próbą przeniesienia we współczesne czasy
pogrzebowych ceremonii, jakie ze szczególną pompa funebris
odprawiano w kościołach XVII-wiecznej Rzeczpospolitej. Tu znajduje się
>>>
recenzja nagrania autorstwa
Katarzyny Spurgjasz, a tu >>>
recenzja z CD Reviews autorstwa
Johanna van Veen
Koncert Castrum
Doloris może być wykonany w pełnej formie wokalno-instrumentalnej
a także w
wersji chorałowej a'capella, gdzie Missa Requiem zaśpiewana
jest według Graduale Petricoviense,
a jedynymi instrumentami są kotły barokowe i kozły polskie.
Posłuchaj fragmentów utworów w pełnej wersji z orkiestrą:
1.
Intrada a timpani
2.
Psalmus De profundis
3.
Psalmus Miserere
4.
Canzona a tre
5.
Introitus Requiem aeternam
6.
Kyrie
7.
Lectio beati Pauli ad Thessalonicenses
8.
Graduale Requiem aeternam
9.
Tractus Absolve Domine
10.
Sequentia Dies irae
11.
Evangelium secundum Iohannem
12.
Offertorium Domine Iesu Christe
13.
Sanctus
14.
Agnus Dei
15.
Communio Lux aeterna
16.
Canzona a due
17.
Responsorium adversum crucis Subvenite sancti Dei
18.
Responsorium ad pedis dextris Qui Lazarum
19.
Responsorium ad pedis sinistris Domine quando veneris
20.
Responsorium ad humerum sinistrum Ne recorderis
21.
Responsorium ad humerum dextrum Libera me
22.
Antiphona In paradisum
23.
Canticum Benedictus
24.
Canzona a due supra Dobry Jezu